صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 103320
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






22 بهمن ماه یوم الله یوم الله...

جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

 

بار دیگر 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از راه رسید و خاطرات روزهای

خوش پیروزی در اذهان زنده شد. همان روزهایی که آحاد جامعه با هر سلیقه و گرایش تنها به یک چیز می اندیشیدند و آن رهایی از سلطه طاغوت بود.

22 بهمن تنها سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ستم شاهی نیست، این روز یادآور احیای تفکر دینی در عرصه اجتماعی است که رفته رفته همه جهان اسلام را در بر گرفت.

22بهمن زمان تجدید میثاق با ارزشهای منبعث از انقلاب اسلامی و آرمانهای ملت بزرگ ایران و اندیشه های بلند حضرت امام(ره) در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی است. همان اندیشه ای که دین و مردم را دو عنصر اصلی تشکیل حکومت دینی می دانست و جداسازی این دو از یکدیگر را از اساس مردود می شمرد . 22 بهمن روز بزرگداشت ایثارگری هزاران انسان پاکنهادی است که در راه رسیدن به گوهر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی صادقانه از همه سرمایه های مادی خود گذشتند. آنها از خود گذشتند تا ایران و ایرانی سربلند بماند.

همه می آییم
"22 بهمن ماه"؛ روز تجلّی اتحاد ملّی و انسجام اسلامی و وحدت اقشار مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و سلایق متفاوت است که حول محور ولایت فقیه، برای حفظ "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در حرکت و تکاپو است.
وعده دیدار ما فردا 22 بهمن ماه
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

سخنان گرانبهای امام خامنه ای
نظام جمهورى اسلامى نمونه اى از قدرت معنوى است كه عنصر اصلى آن مردم و دفاع از ارزشهاست . مقام معظم رهبری
 
جمهورى اسلامى ايران همت خود را بر استفاده مناسب و صحيح از فرصتها قرار داده لذا بر مردم سالارى دينى پاى مى فشارد و از اين حكم اسلام عدول نخواهد كرد. مقام معظم رهبری
نظام جمهورى اسلامى بر اساس منطق عقلانى و متكى بر قدرت معنوى ، ضمن دفاع از هويت ملى و اسلامى و حقوق ملت خود، هيچ گاه از آرمانهاى والاى انقلاب دست بر نخواهد داشت . مقام معظم رهبری
بيدارى در دنياى اسلام و مجد و عظمت و پيشرفت كشور ما و مردم ما، محصول كلمه‏ى طيبه و شجره‏ى طيبه‏ى "جمهورى اسلامى" است. مقام معظم رهبری
 
همه، انقلاب و كشور را بايد از خود بدانند؛ همه، نظام جمهورى اسلامى را بايد از خود بدانند؛ همه، امت جمهورى اسلامى‏اند. ما آن كسانى را غريبه مى‏دانيم؛ از اين دايره خارج مى‏دانيم، كه براى دشمن كار مى‏كنند. مقام معظم رهبری
تجسم انقلاب در "جمهورى اسلامى" و در "قانون اساسى جمهورى اسلامى" است. نويسندگان قانون اساسى كه از نظر امام و مكتب امام درس گرفته بودند، در خود اين قانون عامل تداوم‏بخشِ انقلاب را گذاشته‏اند: پايبندى به مقررات اسلامى و مشروعيت بخشيدن به قانون، مشروط بر اين كه بر طبق اسلام باشد؛ و مسأله‏ى رهبرى.
اين انقلاب شكست‏خوردنى نيست؛ اين انقلاب فرود آمدنى نيست؛ اين انقلاب از سير و حركت خود باز نمى‏ايستد؛ چون جامعه‏ى ما يك جامعه‏ى مؤمن و دينى است و دين و ايمان اسلامى در اعماق دل مردم، از همه‏ى قشرها، نفوذ دارد؛ مردم به معناى حقيقى كلمه به دين معتقدند. بنابراين، آن چيزى كه جزو ارزش‏هاى دينى باشد، براى مردم معتبر است و حراست از آن كه در قانون آمده است، از نظر مردم يك وظيفه است. مقام معظم رهبری
امروز نظام اسلامى ، جمهورى اسلامى ، ملت و جوانان ايران در دنياى اسلام مثل ستاره مى درخشند. به شما نگاه مى كنند و از شما الهام مى گيرند. مراقب خودتان باشيد. وحدت خودتان را حفظ كنيد. اميد خودتان را به آينده حفظ كنيد. مقام معظم رهبری
نظام اسلامى بود كه به اين ملت كه در طول قرنهاى متمادى همواره زير پنجه ى نظامهاى استبدادى دست و پا مى زد، آزادى داد بدون اينكه اين آزادى حقوق عمومى و آسايش عمومى را از بين ببرد و پايمال كند. مقام معظم رهبری
آنچه كه دنياى اسلام از ما ملت ايران توقع دارد اين است كه ما پرچم اسلام را - كه پرچم عزت امت اسلامى است و ما آن را بر افراشته ايم - محكم نگه داريم. مقام معظم رهبری
انقلاب زنده است و به همين دليل دشمن هم دارد. همچنانكه پيروزى انقلاب و ولادت آن يا مقاومت دشمنان رو به رو شد، تداوم انقلاب ، بر پا ماندن و اثر بخش شدن آن با دشمن و دشمنيها مواجه است . مقام معظم رهبری
انقلاب به ما آموخت كه يك ملت مي تواند در اساسي ترين مسائل جهاني، سخن و موضعي داشته باشد و آن را با صراحت و بدون توجه به اين كه قدرتمندان و قلدرهاي عالم چه مي خواهند، ابراز كند و پي آن بايستد. مقام معظم رهبری
جامعه ما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي احساس هويت كرد؛ يعني شخصيت خودش را باز يافت. ما به عنوان جزء نود و نهم در امواج جهاني غرق و گم بوديم؛ انقلاب ما را زنده كرد و به ما شخصيت داد. مقام معظم رهبری
انقلاب ما كه پيروز شد، به بركت صفا و خلوص و اخلاص و كار براي خدا و بلند شدن از سر منافع مادي و شخصي بود. مقام معظم رهبری
سربازان انقلاب فقط كسانى نيستند كه در هنگام بروز انقلاب حضور داشتند و مى توانستند سربازى كنند. جوانهاى مومن و نوانديش و آزاد فكر و پاك دامن امروز ما و نسلهاى بعد هم سربازان انقلابند . چون انقلاب يك حقيقت هميشه جاويد است . انقلاب پرچم عدالت و آزادى و استقلال و عزت است . انقلاب پرچم اسلام است . مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامى شروع يك راه پر افتخار و سعادت بخش بود. همه كسانى كه از بى عدالتى رنج برده اند و تشنه ى عدالت اند. اين پديده را به جان دوست دارند و براى آن تلاش مى كنند. مقام معظم رهبری
بيست و دوم بهمن، در حكم عيد غدير است؛ زيرا در آن روز بود كه نعمت ولايت، اتمام نعمت و تكميل نعمت الهى، براى ملت ايران صورت عملى و تحقق خارجى گرفت. (مقام معظم رهبری)
بيست و دوم بهمن، براى ملت ما در حكم عيد فطرى است كه ملت در آن، از يك دوران روزه‏ى سخت خارج شد؛ دورانى كه محروميت از تغذيه‏ى معنوى و مادّى را بر ملت ما تحميل كرده بودند. (مقام معظم رهبری)
بيست و دوم بهمن، در حكم عيد قربان است؛ زيرا در آن روز و به آن مناسبت بود كه ملت ما اسماعيل هاى خودش را قربانى كرد. (مقام معظم رهبری)

امام، راه آزاد زيستن، كامل شدن، ساختن زندگى به شكلى كه مورد رضاى خدا و دستور اسلام است، سازندگى حقيقى زندگى و عدم سازش با قدرتهاى ضداسلامى را به ما نشان داد. اينها، براى ما درسهاى بيست و دوم بهمن است. (مقام معظم رهبری)

 

 

راهپيمايى بيست‏ودوم بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ نشان‏دهنده‏ى عزم عمومى ملت ايران است؛ مظهر همان چيزى است كه هر دشمنى را در هر حد و اندازه‏يى از اقتدار نظامى و توانايى‏هاى تبليغاتى و سياسى، مرعوب مى‏كند. (مقام معظم رهبری)
دهه فجر، يادبود حيات دوباره ملت ايران و كشور عزيز ماست. مردم اين ايام را جشن مى‏گيرند و حق دارند جشن بگيرند. (مقام معظم رهبری)
يادبود دهه فجر، خود مانع بزرگى در راه تحقق اين هدف است. سعى مى‏كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مى‏آورد. سعى مى‏كنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. (مقام معظم رهبری)
دهه فجر براى كشور ما يك فرصت تاريخى بود و ملت ما را از يك حصار بسيار خطرناك خارج كرد. تا وقتى يك ملت در حصار استبدادِ يك حكومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دين قرار دارد، هيچ چيز زيبا و مطلوبى كه زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پيش ببرد، نمى‏تواند در بين آنها پا بگيرد. (مقام معظم رهبری)
ايّام دهه فجر براى ملت ايران، روزهاى فراموش نشدنى است. از هنگام ورود امام تا وقتى كه به‏كلّى كمر طاغوت به دست اين مردم شكست، اين ملت روزهاى پُرشكوه و پرحماسه‏اى را گذراند. دهه فجر، مظهر آن شكوه و عظمت و فداكارى ملت ايران است. عزّت ايران و ايرانى، بلكه عزّت اسلام و مسلمين، در اين دهه، به‏دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ايران پايه‏گذارى شد. (مقام معظم رهبری)
اولين انقلابى كه با مردم شروع كرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نكرد، راه خود را تغيير نداد و اهداف خود را كم و زياد نكرد، انقلاب اسلامى ايران است. (مقام معظم رهبری)
دهه فجر عيدي است كه يك تاريخ سر تا پا ظلم و طغيان را قطع كرد . مقام معظم رهبری
دهه فجر مظهر شكوه و عظمت و فداكاري ملت ايران است . مقام معظم رهبری
دهه فجر ، دهه تجديد قواي نيروهاي انقلابي و تجديد ميثاق ملت با انقلاب است . مقام معظم رهبری
دهه فجردر تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند به شمارمی رود. مقام معظم رهبری
22 بهمن روز تجديد عهد با انقلاب ،‌امام و اسلام است . مقام معظم رهبری
وحدت كلمه و حضور خود را در صحنه حفظ كنيد و ياد امام و انقلاب را زنده نگه داريد . مقام معظم رهبری
پيروزي انقلاب اسلامي در ايران سرآغاز حاكميت ارزشهاي معنوي بوده است . مقام معظم رهبری
انقلاب و نهضت امام (ره ) براي حاكميت اسلام بود . مقام معظم رهبری
خط انقلاب ، خط عظمت اسلام و مسلمين و دفاع از مظلومين و مستضعفين است . مقام معظم رهبری
حفظ حيثيت و آبروي انقلاب اسلامي و نظام ، امروز بر همه واجب است . مقام معظم رهبری
وحدت ، كليد موفقيت و رمز پيروزي انقلاب ما بوده است . مقام معظم رهبری
اين انقلاب ، بي نام خميني (ره ) در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست . مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامي با اتكاء به قدرت مردم ، آسيب ناپذير است . مقام معظم رهبری
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

پندهای هنرهای رزمی

1- همچون ببری درنده و خشمگین باش اما از کنار آهوی بی پناه به آرامی گذر کن

2- برو قوی شو اگر عزم زندگی داری که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است

3- یک مربی خوب شاگردانش را همیشه در نفوذ خودش دارد

4- حقیقت در سادگیست

5- در عمل باید انسان بود ، نه در ظاهر

6- لذت زندگی در کمک به دیگران میباشد

7-داشتن مهم نیست راه به دست آوردن ان مهم است

8- عمل هر فردی نمایانگر اندیشه ی اوست

9- اگر انسان قدرت پیروز شدن بر نفس خویش را داشته باشد
 در همه کارها میتواند پیروز باشد

10- تحصیل علم مردان بزرگی میسازد

11-پولدار شدن همیشه هدف نیست خدمت کردن ساده به دیگران بیشتر باید هدف باشد

12- هیچ چیز غیر ممکن نیست ، مگر شما آن را غیر ممکن سازید

13- همیشه به دنبال فرا گیری باش

14- نبین که میگوید ببین چه میگویید

15- سبک شناخت دیگران خرد است و سبک شناخت خود ، روشن بینی

16-هیچ چیز برای یک ذهن با اراده غیر ممکن نیست

17- صبر و شکیبایی از خصوصییات یک مرد است

18- احساسات خودرا کنترل کنید در غیر این صورت آنها شمارا کنترل میکنند

19- فرد عصبانی در صحنه ی مبارزه و زندگی شکست خواهد خورد

20-از سر راه مرد مقتدر دور شو
 
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

قدر مفاصل خود را بدانیم

قدر مفاصل خود را بدانیم

در بدن انسان استخوان ها نقش محوری در شکل دهی به ساختمان بدن دارند و نقایص و

بیماری های آنها موجب مسائل بی شماری برای سلامت و زیبایی فرد می شود. 

 

در بدن انسان استخوان ها نقش محوری در شکل دهی به ساختمان بدن دارند و نقایص و بیماری های آنها موجب مسائل بی شماری برای سلامت و زیبایی فرد می شود. اما همین اسکلت استخوانی بدون وجود مفاصل سالم و کارآمد به توده یی کلسیم مزاحم و دست و پاگیر تبدیل می شوند. پس همانقدر یا بیشتر از آنکه مراقبت از استخوان ها اهمیت دارد، مراقبت و توجه به سلامت مفاصل از اهمیت برخوردار است. بیاییم با انجام اقداماتی ساده جلوی تخریب و تغییر شکل مفاصل را بگیریم:

 برای اطلاع بیشتر از مفاصل بدن به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

امام خامنه ای

جهت سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

سلامتی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) صلوات

شادي روح شهدا و امام شهدا صلوات

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی الحسینی خامنه ای(حفظه الله)

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

کلام زیبای امام خامنه ای در مورد دهه فجر

دهه فجر آئینه ای است که  خورشیداسلام در آن درخشید و به ما

منعکس شد . . .

مقام معظم رهبری

 

تقدیم به رهبرم وملت بزرگ ایران

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

دهه فجر از نگاه امام خامنه ای

دهه فجر از نگاه امام خامنه ای

 

 

 

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

سالروز ورود امام خمینی به وطن

مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):

انقلاب اسلامي معجزه اسلام و قرآن است.

در یوم الله 12بهمن 1357 ایران اسلامی شاهد بزرگترین و باشکوه ترین رویداد تاریخی خود بود. حضور میلیونی مردم مشتاقی که پیوستگی شاناز فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا امتداد یافته بود و حکایت از عشق و علاقهبی نظیرشان به معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) داشت.

12بهمن، این روزتاریخی را سرآغاز بازگشت شکوه و عظمت الهی به ایران است که در آن روز رهبر ومریدمیلیون ها نفر ایرانی مسلمان و آزاده پس از سال ها دوری و تبعید بهآغوش کشور بازگشت.12 بهمن، سالروز رویش جوانه های ایمان و یادآوربازگشت بزرگ مردی است که با آمدنش غرور و افتخار و شکوه ایرانی را رقم زد ووحدت همه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه های فساد در کشور را به همگانگوشزد کرد.ملت ايران با الهام از هدايتهاي امام راحل با ايمان و اراده و هوشياري خود گردنه هاي دشوار را پشت سر گذاشت و به موفقيتهاي درخشان دست يافت .

12 بهمن, روز اعجاز تاريخ ايران و عظيم‌ترين حادثه تاريخ اسلام مبارک باد .

 

 

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر می‌شد و شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می‌شد. امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند. قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد. با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند. در همین زمان رییس شورای سلطنت، سید جلال تهرانی،‌ در پاریس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام کرد که شورای سلطنت غیر قانونی است. سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور کرد،‌ فرودگاه ها را باز کند. کارکنان اعتصابی تلویزیون اعلام کردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود. روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند. صدها خبرنگار و عکاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند. جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود. بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می‌شد. امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد کردند. در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم.»‌ بدین ترتیب از ورود امام ده روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم تنیده شود.

 

دهه فجر سال 1357 / 1979
با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران ، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم ، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود .

در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم تر می شد و شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می شد . امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور ، خروج شاه ، اعلام کرده بودند ، با فرار شاه در 26 دی 1357 ، تصمیم به بازگشت گرفتند . قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار ، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد .

با انتشار خبر بسته شدن فرودگاه ها ، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعار های کوبنده ، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند . در همین زمان رییس شورای سلطنت ، سید جلال تهرانی ، در پاریس ضمن استعفا خدمت امام ، اعلام کرد که شورای سلطنت غیر قانونی است .

سرانجام ، تحصن ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور کرد ، فرودگاه ها را باز کند . کارکنان اعتصابی تلویزیون اعلام کردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده اند . فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود .

روز 12 بهمن 1357 ، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام ، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت ، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند . صد ها خبرنگار و عکاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند . جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود . بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می شد .

امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی ، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد کردند . در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار راغیر قانونی اعلام کرده و فرمودند : « من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم .»

بدین ترتیب از ورود امام 10 روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت ، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم پیچیده شود .

12 بهمن سال 57 ورود حضرت امام خمینی (ره) به وطن اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر
در چنین روزی در سال 1357هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه پس از پانزده سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور مردم قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند . پس از یکصد و هفده روز توقف امام خمینی ره در نوفل لو شتاتو امام خمینی ره ساعت سه و سی دقیقه به وقت تهران به سوی تهران حرکت کردند . با آنکه پخش مستقیم مراسم ورود امام از شبکه تلویزیون میلیون ها نفر را در خانه ها پای تلویزیون نشانده بود ، در تهران سیل جمعیت برای دیدار رو در رو با امام خمینی خود را به مسیر تعیین شده و خیابان هایی که از فرودگاه تا بهشت زهرا به عنوان معبر امام انتخاب شده بود رسانده و در سوی خیابان ها مستقر شدند . طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی به 32 کیلومتر می رسید . در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن از از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی و 150 نفر دیگر از خبرنگاران بودند . راس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب مستقبلین از پله های هواپیما فرود آمدند . خود روی حامل امام خمینی و افراد اسکورت با سرعتی متعادل به سوی میدان آزادی به راه افتادند تا از آنجا راهی دانشگاه تهران شوند و سپس راه را در مسیر خیابان آزادی تا بهشت زهرا ادامه دادند . امام ره در این روز ابتدا در فرودگاه با ایراد بیاناتی از تمامی افرادی که در این مدت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند تشکر کردند . ایشان سپس با حضور در کنار شهدای انقلاب اسلامی درباره مواردی چند از جمله غیر قانونی بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد رژیم گذشته ایراد سخن کردند . ایشان همچنین در این روز طی پیامی از افسران ، درجه داران و سربازان ارتش خواستند با دولت غاصب بختیار همکاری نکنند . آن حضرت همچنین در مدرسه رفاه تهران در میان اعضای کمیته برگزاری استقبال از دستاورد های انقلاب سخن گفتند .

بخشی از سخنان ایشان در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد چنین است :
“من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می کنم . عواطف ملت ایران به دوش من بار گرانی است که نمی توانم جبران کنم . من از طبقه روحانیون که در این قضایای گذشته جانفشانی کردند ، تحمل زحمات کردند ، از طبقه دانشجویان که در این مسایل مصایب دیدند ، از طبقه بازرگانان و کسبه که در زحمت واقع شدند ، از جوانان بازار و دانشگاه و مدارس علمی که در این مسایل خون دادند ، از اساتید دانشگاه از دادگستری ، قضات دادگستری ، وکلای دادگستری از همه طبقات از کارمندان از کارگران از دهقانان از همه طبقات تشکر می کنم … ما پیروزی مان وقتی است که دست اجانب از مملکت مان کوتاه شود و تمام ریشه های رژیم سلطنتی از این مرز بوم بیرون برود و همه رانده بشود . “

ایشان همچنین پس از سخنان خود در فرودگاه در میان استقبال چند میلیونی مردم که در سرتاسر مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا گرده آمده بودند وارد بهشت زهرا شدند . امام خمینی در عصر این روز در یک سخنرانی تاریخی در قبرستان بهشت زهرا با مردم ایران سخن گفتند . امام در قطعه 17 بهشت زهرا بر مزار شهدای انقلاب ایران برای متجاوز از دو میلیون نفر نطق تاریخی خود را در باره شاه ، دولت ، مجلسین و ارتش ایراد نمودند .

 

 

متن کامل سخنرانی امام خمینی در 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا

بسم الله الرحمن الرحیم
ما در این مدت مصیبت ها دیده ایم ، مصیبت های بسیار بزرگ و بعضی پیروزی ها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده ، مصیبت های زن های جوان مرده ، مرد های اولاد از دست داده ، طفل های پدر از دست داده .
من وقتی چشمم به بعضی از این ها که اولاد خودشان را از دست داده اند می افتد ، سنگینی در دوشم پیدا می شود که نمی توانم تاب بیاورم . من نمی توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم ، من نمی توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد ، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید .
من به مادر های فرزند از دست داده تسلیت عرض می کنم و در غم آنها شریک هستم . من به پدر های جوان داده ، من به آنها تسلیت عرض می کنم . من به جوان هائی که پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم .

خوب ، ما حساب بکنیم که این مصیبت ها برای چه به این ملت وارد شد ، مگر این ملت چه می گفت و چه می گوید که از آنوقتی که صدای ملت در آمده است تا حالا قتل و ظلم و غارت و همه اینها ادامه دارد . ملت ما چه می گفتند که مستحق این عقوبات شدند ملت ما یک مطلبش این بود که این سلطنت پهلوی از اول که پایه گذاری شد برخلاف قوانین بود . آنهائی که در سن من هستند ، می دانند و دیده اند که مجلس موسسان که تاسیس شد ، با سرنیزه تاسیس شد ، ملت هیچ دخالت نداشت در مجلس موسسان ، مجلس موسسان را با زور سرنیزه تاسیس کردند و با زور ، وکلای آن را وادار کردند به اینکه به رضاشاه رای سلطنت بدهند . پس این سلطنت از اول یک امر باطلی بود ، بلکه اصل رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است . برای اینکه ما فرض می کنیم که یک ملتی تمامشان رای داند که یک نفری سلطان باشد ، بسیار خوب ، اینها از باب اینکه مسلط بر سرنوشت خودشان هستند و مختار به سرنوشت خودشان هستند ، رای آنها برای آنها قابل است ؛ لکن اگر چنانچه یک ملتی رای دادند ( ولو تمامشان ) به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشد ، این به چه حقی ملت پنجاه سال از این ، سرنوشت ملت بعد را معین می کند سرنوشت هر ملتی به دست خودش است .

ما در زمان سابق ، فرض بفرمائید که زمان اول قاجاریه نبودیم ، اگر فرض کنیم که سلطنت قاجاریه به واسطه یک رفراندمی تحقق پیدا کرد و همه ملت هم ما فرض کنیم که رای مثبت دادند ، اما رای مثبت دادند بر آقا محمد خان قجر و آن سلاطینی که بعد ها می آیند . در زمانی که ما بودیم و زمان سلطنت احمد شاه بود ، هیچ یک از ما زمان آقامحمدخان را ادراک نکرده ، آن اجداد ما که رای دادند برای سلطنت قاجاریه ، به چه حقی رای دادند که زمان ما احمد شاه سلطان باشد سرنوشت هر ملت دست خودش است . ملت در صد سال پیش از این ، صد و پنجاه سال پیش از این ، یک ملتی بوده ، یک سرنوشتی داشته است و اختیاری داشته ولی او اختیار ماها را نداشته است که یک سلطانی را بر ما مسلط کند . ما فرض می کنیم که این سلطنت پهلوی ، اول که تاسیس شد به اختیار مردم بود و مجلس موسسان را هم به اختیار مردم تاسیس کردند و این اسباب این می شود که – بر فرض اینکه این امر باطل ، صحیح باشد – فقط رضاخان سلطان باشد ، آن هم بر آن اشخاصی که در آن زمان بودند و اما محمد رضا سلطان باشد بر این جمعیتی که الان بیشتر شان ، بلکه الا بعض قلیلی از آنها ادارک آنوقت را نکرده اند ، چه حقی داشتند ملت در آن زمان ، سرنوشت ما را در این زمان معین کنند ؛ بنابر این سلطنت محمدرضا اولا که چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنیزه تاسیس شده بود مجلس ، غیر قانونی است ، پس سلطنت محمدرضا هم غیر قانونی است و اگر چنانچه سلطنت رضاشاه فرض بکنیم که قانونی بوده ، چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کنند هر کسی سرنوشتش با خودش است ، مگر پدر های ما ولی ما هستند ؟ مگر آن اشخاصی که درصد سال پیش از این ، هشتاد سال پیش از این بودند ، می توانند سرنوشت یک ملتی را که بعد ها وجود پیدا کنند ، آنها تعیین بکنند ؟ این هم یک دلیل که سلطنت محمد رضا سلطنت قانونی نیست . علاوه بر این ، این سلطنتی که در آنوقت درست کرده بودند و مجلس موسسان هم ما فرض کنیم که صحیح بوده است ، این ملتی که سرنوشت خودش با خودش باید باشد ، در این زمان می گوید که ما نمی خواهیم این سلطان را . وقتی که اینها رای دادند به اینکه ما سلطنت رضاشاه را ، سلطنت محمدرضاشاه را ، رژیم سلطنتی را نمی خواهیم ، سرنوشت اینها با خودشان است . این هم یک راه است از برای اینکه سلطنت او باطل است .

حالا می آئیم سراغ دولت هائی که ناشی شده از سلطنت محمدرضا و مجلس هائی که ما داریم . در تمام طول مشروطیت الا بعضی از زمان ها آن هم نسبت به بعض از وکلا ، مردم دخالت نداشتند در تعیین وکلا . شما الان اطلاع دارید که در این مجلسی که حالا هست ، چه مجلس شورا و چه مجلس سنا و شما ملت ایران هستید ، شما ملتی هستید که در تهران سکنی دارید ، من از شما مردم تهران سوال می کنم که آیا این وکلائی که در مجلس هستند ، چه در مجلس سنا و چه در مجلس شورا شما اطلاع داشتید که اینها را خودتان تعیین کنید اکثر این مردم می شناسند این افرادی را که به عنوان مجلس و به عنوان وکیل مجلس سنا یا مجلس شورا در مجلس هستند یا این هم با زور تعیین شده بدون اطلاع مردم . مجلسی که بدون اطلاع مردم است و بدون رضایت مردم است ، این مجلس ، مجلس غیر قانونی است . بنابر این اینهائی که در مجلس نشسته اند و مال ملت را گرفته اند به عنوان اینکه حقوق هر فرض کنید که وکیلی اینقدر است ، این حقوق را حق نداشتند بگیرند و ضامن هستند . آنهائی هم که در مجلس سنا هستند ، آن ها هم حق نداشتند و ضامن هستند . و اما دولتی که ناشی می شود از یک شاهی که خودش و پدرش غیر قانونی است ، خودش علاوه بر او غیرقانونی است ، وکلائی که تعیین کرده است غیرقانونی است ، دولتی که از همچو مجلسی و همچو سلطانی انشا بشود ، این دولت غیر قانونی است . این ملت حرفی را که داشتند در زمان محمد رضا خان می گفتند که این سلطنت را ما نمی خواهیم و سرنوشت ما با خود ماست . در حالا هم می گویند که ما این وکلا را غیرقانونی می دانیم ، این مجلس سنا را غیرقانونی می دانیم ، این دولت را غیرقانونی می دانیم . آیا کسی که خودش از ناحیه مجلس ، از ناحیه مجلس سنا ، از ناحیه شاه منصوب است و همه آنها غیر قانونی هستند ، می شود که قانونی باشد ما می گوئیم که شما غیر قانونی هستید باید بروید . ما اعلام می کنیم که دولتی که به اسم دولت قانونی خودش را معرفی می کند ، حتی خودش قبول ندارد که قانونی است ، خودش تا چند سال پیش از این ، تا آنوقتی که دستش نیامده بود این وزارت ، قبول داشت که غیرقانونی است ، حالا چه شده است که می گوید من قانونی هستم این مجلس غیرقانونی است ، از خود وکلا بپرسید که آیا شما را ملت تعیین کرده است هر کدام ادعا کردند که ملت تعیین کرده است ، ما دستشان را می دهیم دست یک نفر آدم ببرد او را در حوزه انتخابیه اش ، در حوزه انتخابیه اش از مردم سوال می کنیم که این آقا آیا وکیل شما هست ، شما او را تعیین کردید حتما بدانید که جواب آنها نفی است . بنابر این آیا یک ملتی که فریاد می کند که ما این دولت مان ، این شاه مان ، این مجلس مان برخلاف قوانین است و حق شرعی و حق قانونی و حق بشری ما این است که سرنوشت مان دست خودمان باشد ، آیا حق این ملت این است که یک قبرستان شهید برای ما درست بکنند ، در تهران ، یک قبرستان هم در جاهای دیگر

من باید عرض کنم که محمد رضای پهلوی ، این خائن خبیث برای ما رفت ، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد . مملکت ما را خراب کرد ، قبرستان های ما را آباد کرد . مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد . تمام اقتصاد ما الان خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم ، سال های طولانی با همت همه مردم ، نه یک دولت این کار را می تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می توانند بکنند ، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمی توانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند . شما ملاحظه کنید ، به اسم اینکه ما می خواهیم زراعت را ، دهقان ها را دهقان کنیم ، تا حالا رعیت بودند و ما می خواهیم حالا دهقانشان کنیم ، اصلاحات ارضی درست کردند ، اصلاحات ارضی شان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت ، بکلی زراعت ما از بین رفت و الان شما در همه چیز محتاجید به خارج ؛ یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای آمریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم ، برنج از او بیاوریم ، همه چیز را ، تخم مرغ از او بیاوریم یا از اسرائیل که دست نشانده آمریکاست بیاوریم .
بنابراین کارهائی که این آدم کرده به عنوان اصلاح ، این کار ها خودش افساد بوده است . قضیه اصلاحات ارضی یک لطمه ای بر مملکت ما وارد کرده است که تا شاید بیست سال دیگر ما نتوانیم این را جبرانش بکنیم مگر همه ملت دست به هم بدهند و کمک کنند تا سال بگذرد و جبران بشود این معنا .
فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب نگه داشته درست کرده است ، فرهنگ ما را این عقب نگه داشته به طوری که جوان های ما تحصیلاتشان در اینجا تحصیلات تام و تمام نیست و باید بعد از اینکه یک مدتی در اینجا یک نیمه تحصیلی کردند آن هم با این مصیبت ها ، آن هم با این چیز ها ، باید بروند در خارج تحصیل بکنند . ما پنجاه سال است ، بیشتر از پنجاه سال است دانشگاه داریم و قریب سی و چند سال است که این دانشگاه را داریم لکن چون خیانت شده است به ما ، از این جهت رشد نکرده ، رشد انسانی ندارد ، تمام انسان ها و نیروی انسانی ما را از بین برده است این آدم .
این آدم به واسطه نوکری که داشته ، مراکز فحشا درست کرده ، تلویزیونش مرکز فحشاست ، رادیویش بسیاریش فحشاست ، مراکزی که اجازه دادند برای اینکه باز باشد ، مراکز فحشاست ، اینها دست به دست هم دادند . در تهران مرکز مشروب فروشی بیشتر از کتابفروشی است ، مراکز فساد دیگر الی ماشاء الله است . برای چه سینمای ما مرکز فحشاست . ما با سینما مخالف نیستیم ما با مرکز فحشا مخالفیم . ما با رادیو مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم . ما با تلویزیون مخالف نیستیم ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست ، با آن مخالف هستیم . ما کی مخالفت کردیم با تجدد ، با مراتب تجدد مظاهر تجدد وقتی که از اروپا پایش را در شرق گذاشت خصوصا در ایران ، مرکز چیزی که باید از آن استفاده تمدن بکنند ما را به توحش کشانده است . سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم ، در خدمت تربیت این مردم باشد و شما می دانید که جوان های ما را اینها به تباهی کشیده اند و همین طور سایر این جا ها . ما با اینها در این جهات مخالف هستیم . اینها به همه معنا خیانت کرده اند به مملکت ما .

ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می خواهیم مرفه بشد ، زندگی معنوی شما را هم می خواهیم مرفه باشد . شما به معنویجات احتیاج دارید . معنویات ما را بردند اینها . دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن می سازیم ، آب و برق را مجانی می کنیم ، اتوبوس را مجانی می کنیم . دلخوش به این مقدار نباشید . معنویات شما را ، روحیات شما را عظمت میدیم . شما را به مقام انسانیت می رسانیم . اینها شما را منحط کردند . اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است . ما هم دنیا را آباد می کنیم و هم آخرت را . یکی از اموری که باید بشد همین معناست که خواهد شد . این دارایی ها از غنائم ملت است و مال ملت است و مستضعفین . من امر کرده ام که به مستضعفین بدهند و خواهند داد . و پس از این هم تغییراتی دیگر در امور خواهد حاصل شد . لکن قدری باید تحمل کنید . به این حرف های باطل گوش نکنید . اینها حرف می زنند . ما عمل می کنیم .
اینها شما را می خواهند دلسرد کنند از اسلام . اسلام پشتیبان شماست ما پس از این راجع به بانک ها هم طرح هایی داریم که از وضع رخوت بار برگردد . از این وضع استعماری برگردد . ما باید تمام این کاخ های وزارت خانه را ، وزارت خانه ها را ، که میلیون ها ، میلیلرد ها مال ملت درش خرج شده است . اینها باید تبدیل بشد به یک چیز معتقد اسلامی ، اینها فرم خارجی است ، فرم اجنبی است . فرم طاغوت است . در دادگستری کاخ درست شده است . لکن دادگستری نیست . داد خواهی نیست . فقط کاخ است . بانک ها به تدریج باید بشد و ربا به کلی قطع بشد . من باید به مصادر امور بگم که اخلال کنند . که اینقدر ضعف نفس به خرج ندید . دنبال این نباشید که فرم غربی پیدا کنید . بیچارگی ما این است که دنبال این هستیم که فرم غربی پیدا کنیم . دادگستری ما دادگستری غربی باشد . قوانین ما قوانین غربی باشد . اینقدر ضعیف النفس نباشید . اینهایی که فرم غربی را به فرم الهی ترجیخ می دهند . اینها از اسلام اطلاع ندارند . اونهایی که میگن نمیشد اسلام را در این زمان پیاده کرد ، برای اینکه اسلام را نشناخته اند ، نمی فهمند چی میگن . ما مبارزه با فساد را با دایره امر به معروف و نهی از منکر که یک وزارت خانه مستقل ، بدون پیوستگی به دولت . با یک همچنین وزارت خانه ای که تاسیس خواهد شد ان شاء الله ، مبارزه با فساد می کنیم . فحشا را قطع می کنیم . مطبوعات را اصلاح می کنیم . رادیو را اصلاح می کنیم . تلویزیون را اصلاح می کنیم . سینما ها را اصلاح می کنیم . تمام اینها به فرم اسلام باید باشد . تبلیغات ، تبلیغات اسلامی . وزارت خانه ها ، وزارت خانه های اسلامی . احکام ، احکام اسلام . حدود اسلام را جاری می کنیم . خوف از اینکه غرب نمی پسندد نمی کنیم . غرب ما را خوار کرد . غرب روحیات ما را از بین برد . ما را غرب زده کردند . ما غرب زدگی را می زداییم . تمام آثار غرب را ، تمام آثار فاسده . تمام اخلاق فاسده غربی را ، تمام نظرات باطله غربی را خواهیم زدایید . ما یک مملکت محمدی ایجاد می کنیم صلوات بلند و قراء حضار ) در ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد . آرم های ایران نباید آرم های شاهنشاهی باشد . باید آرم های اسلامی باشد . از همه وزارت خانه ها ، از همه ادارات ، باید این شیر خورشید منحوس قطع بشد . علم اسلام باید باشد . آثار طاغوت باید برد . اینها آثار طاغوت است . این تاج ، آثار طاغوت است .
آثار اسلام باید باشد . نه آثاری که تمدن است . آقا بیدار باشید . ملت بیدار باش . ملت بیدار باش . آقا بیدار باشید . کم کم شما را دوباره نکشانند آنجا . از الان ، از الان باید این مسائل حل بشد و اما نفت ما ، تمام نفت ما را به غیر دادند ، به آمریکا و غیر از آمریکا دادند ، آنی که به آمریکا دادند عوض چه گرفتند عوض ، اسلحه برای پایگاه درست کردن برای آقای آمریکا . ما ، هم نفت دادیم و هم پایگاه برای آنها درست کردیم . آمریکا با این حیله که این مرد هم دخالت داشت ، با این حیله نفت را از ما برد و برای خودش در عوض پایگاه درست کرد یعنی اسلحه آورده اینجا که ارتش ما نمی تواند این اسلحه را استعمال بکند ، باید مستشار های آنها باشند ، باید کارشناس های آنها باشند . این هم از ناحیه نفت که این نفت ما را اگر چند سال دیگر خدای نخواسته این عمر پیدا کرده بود ، عمر سلطنتی پیدا کرده بود ، مخازن نفت ما را تمام کرده بود ، زراعت مان را هم که تمام کرده ، این ملت بکلی ساقط شده بود و باید عملگی کند برای اغیار . ما که فریاد می کنیم از دست این ، برای این است . خون های جوان های ما برای این جهات ریخته شده ، برای اینکه آزادی می خواهیم ما . ما پنجاه سال است که در اختناق بسر بردیم ، نه مطبوعات داشتیم ، نه رادیوی صحیح داشتیم ، نه تلویزیون صحیح داشتیم ، نه خطیب توانست حرف بزند ، نه اهل منبر می توانستند حرف بزنند ، نه امام جماعت می توانست آزاد کار خودش را ادامه بدهد ، نه هیچ یک از اقشار ملت کارشان را می توانستند ادامه بدهند و در زمان ایشان هم همین اختناق به طریق بالاتر باقی است و باقی بود و الا هم باز نیمه حشاشه او که باقی است ، نیمه حشاشه این اختناقی هم باقی است . ما می گوئیم که خود آن آدم ، دولت آن آدم ، مجلس آن آدم ، تمام اینها غیر قانونی است و اگر ادامه به این بدهند اینها مجرمند و باید محاکمه بشوند و ما آنها را محاکمه می کنیم .

من دولت تعیین می کنم ، من تو دهن این دولت می زنم ، من دولت تعیین می کنم ، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم ، من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد ( تکبیر حضار ) این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد ، رفقایش هم قبولش ندارند ، ملت هم قبولش ندارد ، ارتش هم قبولش ندارد ، فقط آمریکا از این پشتیبانی کرده و فرستاده به ارتش دستور داده که از او پشتیبانی بکنید ، انگلیس هم از این پشتیبانی کرده و گفته است که باید از این پشتیبانی بکنید . یک نفر آدمی که نه ملت قبولش دارد نه هیچ یک از طبقات ملت از هر جا بگوئید قبولش ندارند ، بله چند تا از اشرار را دارند که می آورند توی خیابان ها ، از خودشان هست این اشرار ، فریاد هم می کنند ، از این حرف ها هم می زنند لکن ملت این است ، این ملت است ( اشاره به حضار ) . می گوید که در یک مملکت که دو تا دولت نمی شود . خوب واضح است این ، یک مملکت دو تا دولت ندارد لکن دولت غیرقانونی باید برود ، تو غیرقانونی هستی ، دولتی که ما می گوئیم ، دولتی است که متکی به آرای ملت است ، متکی به حکم خداست ، تو باید یا خدا را انکار کنی یا ملت را . باید سرجایش بنشیند این آدم و یا اینکه به امر آمریکا و اینها وادار کند یک دسته ای از اشرار را این ملت را قتل عام کند .

ما تا هستیم نمی گذاریم اینها سلطه پیدا کنند ، ما نمی گذاریم دوباره اعاده بشود آن حیثیت سابق و آن ظلم های سابق ، ما نخواهیم گذشت که محمدرضا برگردد ، اینها می خواهند او را برگردانند ، بیدار باشید . ای مردم ! بیدار باشید ، نقشه دارند می کشند ، ستاد درست کرده مردیکه در آن جائی که هست ، روابط دارند درست می کنند ، می خواهند دوباره ما را برگردانند به آن عهدی که همه چیزمان اختناق در اختناق باشد و همه هستی ما به کام آمریکا برود . ما نخواهیم گذاشت ، تا جان داریم نخواهیم گذاشت و من از خدای تبارک و تعالی سلامت همه شما را خواستار هستم و من عرض می کنم بر همه ما واجب است که این نهضت را ادامه بدهیم تا آنوقتی که اینها ساقط بشوند و ما به واسطه آرای مردم ، مجلس سنا درست بکنیم و دولت اول را ، دولت دائمی را ( مقصود من از مجلس سنا مجلس موسسان بود ، نه مجلس سنا . مجلس سنا اصلش یک حرف مزخرفی است ، همیشه بوده . ) تعیین بکنیم .

و من باید یک نصحیت به ارتش بکنم و یک تشکر از یکی از ارکان ارتش ، یک قشر هائی از ارتش . اما آن نصحیتی که می کنم این است که ما می خواهیم که شما مستقل باشید ، ماها داریم زحمت می کشیم ، ماها خون دادیم ، ماها جوان دادیم ، ماها حیثیت و آبرو دادیم ، مشایخ ما حبس رفتند ، زجر کشیدند ، می خواهیم که ارتش ما مستقل باشد . آقای ارتشبد ! شما نمی خواهید شما نمی خواهید مستقل باشید

آقای سرلشکر ! شما نمی خواهید مستقل باشید ، شما می خواهید نوکر باشید من به شما نصحیت می کنم که بیائید در آغوش ملت ، همان که ملت می گوید بگوئید ، ما باید مستقل باشیم ، ملت می گوید ارتش باید مستقل باشد ، ارتش نباید زیر فرمان مستشار های آمریکا و اجنبی باشد ، شما هم بیائید ، ما برای خاطر شما این حرف را می زنیم ، شما هم بیائید برای خاطر خودتان این حرف را بزنید ، بگوئید ( ما می خواهیم مستقل باشیم ، ما نمی خواهیم این مستشار ها باشند . ) ما که این حرف را می زنیم که ارتش باید مستقل باشد ، جزای ما این است که بریزید توی خیابان خون جوان های ما را بریزید که چرا می گوئید من باید مستقل باشم ما می خواهیم تو آقا باشی .
و اما تشکر می کنم از این قشر هائی که متصل شدند به ملت ، اینها آبروی خودشان را ، آبروی کشورشان را ، آبروی ملت شان را اینها حفظ کردند . این درجه دار ها ، همافر ها ، افسر های نیروی هوائی ، اینها همه مورد تشکر و تمجید ما هستند و همین طور آنهائی که در اصفهان و در همدان و در سایر جا ها ، اینها تکلیف شرعی ، ملی ، کشوری خودشان را دانستند و به ملت ملحق شدند و پشتیبانی از نهضت اسلامی ملت را کردند ما از آنها تشکر می کنیم و به اینهائی که متصل نشدند می گوئیم که متصل بشوید به اینها ، اسلام برای شما بهتر از کفر است ، ملت برای شما بهتر از اجنبی است . ما برای شما می گوئیم این مطلب را ، شما هم برای خودتان این کار را بکنید ، رها بکنید این را ، خیال نکنید که اگر رها کردید ما می آئیم شما را به دار می زنیم . این چیزهائی است که شماها یا کسان دیگر درست کرده اند والا این همافر ها و این درجه دار ها و این افسر ها که آمدند و متصل شدند ، ما با کمال عزت و سعادت آنها را حفظ می کنیم و ما می خواهیم که مملکت ، مملکت قوی باشد ، ما می خواهیم که مملکت دارای یک نظام قدرتمند باشد ، ما نمی خواهیم نظام را به هم بزنیم ، ما می خواهیم نظام محفوظ باشد لکن نظام ناشی از ملت در خدمت ملت ، نه نظامی که دیگران سرپرستی اش را بکنند و دیگران فرمان به آن بدهند .

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته


دیگر وقایع دوازدهم بهمن ماه 1357 :
* استقبالی که در این روز از امام به عمل آمد در تاریخ ایران بی سابقه بود .

* هنگام ورود امام خمینی به مدت بیست دقیقه مراسم استقبال توسط تلویزیون دولتی ایران به طور زنده پخش شد ، اما ناگهان عکس شاه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد و برنامه قطع گردید . گفته شد نظامیانی که در ایستگاه فرستنده بودند از اینکه سرود شاهنشاهی نواخته نشده بود عصبانی شده بودند و برنامه را قطع کردند . رادیو دولتی در تمام مدت سکوت اختیار کرد و مراسم را پخش نکرد .

* امام خمینی در شب اول اقامت خود در مدرسه رفاه، طی سخنانی با اعضای کمیته استقبال، بر لزوم حفظ وحدت تأکید نمودند.

* تلویزیون در مورد قطع پخش برنامه مستقیم توضیح داد : از آنجایی که دستگاه های ما در طول دو سه ماه خوابیده بود ، لذا قرار شد فقط قسمت اول مراسم یعنی مراسم ورود امام خمینی در فرودگاه مهرآباد به طور مستقیم پخش شود .

* بختیار گفت : من دستور قطع پخش مستقیم ورود آیت الله خمینی را ندادم .

* قطع پخش زنده تشریف فرمایی امام خمینی در شهر های ایران ، بازتاب بدی پیدا کرد و عده ای تلویزیون های خود را شکستند .

* آیتالله شریعتمداری طی تلگرافی ورود حضرت امام خمینی را تبریک گفت.

* فرماندار نظامی اعلام کرد به مناسبت ورود حضرت آیت الله العظمی خمینی حرکات و اجتماعات از ساعت هفت صبح امروز به مدت سه روز با رعایت نظم و ترتیب در سطح شهر تهران و حومه به نحوی که موجب هیچ گونه در گیری و عملیات مخل نظم عمومی نشود مجاز خواهد بود .

* دکتر علی آبادی از شورای سلطنت استعفا کرد .

* با آمدن امام خمینی به وطن روحانیون متحصن در مسجد دانشگاه طی اعلامیه ای به تحصن خود خاتمه دادند .

* امام خمینی قبل از ترک پاریس پیامی صادر کرده و از مهمان نوازی و تفاهم فرانسویان و اجازه آزادی بیان که به او داده شد تشکر کردند .

* دکتر شاپور بختیار در آستانه ورود امام خمینی و پس از حرکت و نمایش قدرت توسط ارتشیان در تهران ، در زمینه اوضاع جاری کشور و این که دولت ، مستحکم به جای خود باقی است ، پیامی صادر کرد .

* در پی درخواست مجدد بختیار برای ملاقات با حضرت امام خمینی ، ایشان گفتند : ملاقات با بختیار را در صورت استعفای وی می پذیرم .

* شاپور بختیار در آستانه ورود امام خمینی پیامی انتشار داد . وی در پیام خود مردم را نسبت به ادامه اعتراضات و تظاهرات ، خصوصا در روز ورود حضرت امام ، تهدید کرد .

* دکتر علی آبادی ، عضو شورای سلطنت ، از عضویت این شورا کناره گیری کرد .

* دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت ایران در آمریکا تظاهرات کردند .

* خبرگزاری فرانسه : سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد سخنان ضد آمریکایی آیت الله خمینی ، تغییری در موضع ایالات متحده در قبال ایران به وجود نیاورده است .

* آمریکا مقداری از دستگاه های الکترونیکی محرمانه خود را از ایران خارج کرد .
نیروی هوایی سیستم های محرمانه جنگنده های اف چهارده را مخفی کرد . گفتنی است که یکی از وظایف هایزر در ایران ، انجام همین مأموریت بوده است .

* بانک های سوئیس گفتند که پول های ایران را پس نمی دهند .

* مطبوعات و یونایتد پرس : قرارداد های خرید اسلحه ایران از انگلیس لغو شد . مقامات لندن گفتند به علت لغو این خرید ها ، انگلیس معادل چهار میلیارد دلار بابت عدم فروش و بیکار شدن بیست هزار نفر ، زیان خواهد دید .

* در لیبی به حمایت از انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران ، یک راهپیمایی ترتیب یافت .

* یک سخنگوی جنبش پولیساریو در الجزیره اعلام کرد که امام خمینی قبل از عزیمت به ایران در فرانسه ، هیأت نمایندگی پولیساریو را به حضور پذیرفته اند .

* رایدو کویت : وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد در صورت ادامه عدم صدور نفت ایران ، کشورش مجبور به جیرهبندی نفت خواهد بود . اوضاع ایران باعث شدید ترین بحران نفتی از زمان تحریم نفت توسط کشورهای عربی از سال 1352 تاکنون شده است .

* سازمان چریک های فدایی خلق ورود حضرت امام را تبریک گفت .

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

سفارش امام خامنه ای به جوانان

امام خامنه ای : اگر در يك جمله ي كوتاه از من بپرسند كه شما از جوانان چه مي خواهيد، خواهم گفت:

تحصيل، تهذيب و ورزش. من فكر مي كنم كه جوانان بايد اين سه خصوصيت را دنبال كنند. تحصيل اعم از تحقيق و

كارهاي علمي هم است. چون اين نيرو در جوانان هست، بايستي در كار تحصيل خيلي تلاش كنند. هر كاري هم

بخواهيد بكنيد، در دوران جواني مي شود كرد، يعني در هر سه زمينه -هم زمينه ي علمي، هم در زمينه ي تهذيب

نفس، هم در زمينه ي ورزش -بايد در دوره ي جواني كار كنيد. البته همه مي دانند كه در دوره ي پيري، ورزش اين

قدر تأثيري كه در دوره ي جواني دارد، ندارد. اما غالبا تهذيب نفس را نمي دانند، خيال مي كنند انسان بايد بماند، پير

كه شد، عبادت و تهذيب نفس كند. در حالي كه آن وقت تهذيب نفس مشكل است، و گاهي محال است. در دوره ي

پيري، تهذيب نفس سخت است، اما در دوره ي شما- در دوره ي جواني- تهذيب نفس خيلي آسان است. به هر حال

جوانان اين سه كار را بايد جدي بگيرند.

lcx6bz5fvj0o47tw1.jpg

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

حرمت نگه داریم!حرمت چیست؟

حرمت نگه داریم-حرمت چیست؟

وااژه ای به نام حرمت را بسیاری از ما بسیار شنیده ایم. بسیاری از ما با حرمت زاده شده ایم. بسیاری از ما با حرمت بزرگ شده ایم و با حرمت می میریم. در ادبیات، کنش و واکنش اجتماعی ما ایرانیان واژه ای به نام حرمت چایگاهی بس عظیم دارد و شنیده ایم که بزرگان ما و پدران و مادران ما از حرمت بسیار می گویند و آنگاه که پای سنجش این مفهوم اجتماعی و این ارزش اجتماعی و سبک و سنگین کردن آن به میان می آید معمولا آهی از سر حسرت می کشند و دستی روی دست می کوبند و از حرمت هایی که داشته اند و حرمت هایی که به آن پایبند بوده اند سخن ها می گویند

وقتی سخن به حرمت ها و احترام ها می رسد بسیاری از همان آدم های متعلق به روزگارانی دور یا نه چندان دور، به واسطه پرورش یافتن در ارکان و ساختار خانواده های ایرانی نخستین وجه مقایسه و نخستین بساط خاطره گویی همراه با حسرت خود را از نمونه های خانوادگی آن گلچین می کنند و به مخاطبان جوان و نوجوان خود می گویند. گل سرسبد این نمونه ها و نقطه اوج ارزشی به نام حرمت و احترام در این جمله معروف است که بارها شنیده ایم: یادش بخیر ما قبلا جرات نمی کردیم جلوی بزرگ ترمون پامون رو دراز کنیم، اما حالا... .

به راستی حالا چه اندازه از مفهوم حرمت و ارزش و جایگاه آن در جامعه آگاهیم و تا چه اندازه می دانیم که حرمت چیست و چه دایره ای از رفتار و کردار و گفتار ما را شامل می شود؟

حرمت نگهداشتن مفهومی اجتماعی است که مانند تمام مفاهیم دیگر در هر جامعه ای نسبی است و تعریف آن در محدوده هر جامعه متفاوت است. در جامعه ای که عمدتا با فرهنگ و رسوم غربی است شاید پا دراز نکردن جلوی بزرگ تر اصولا غیرقابل درک باشد، اما در جوامع دیگر این کنش ارزش و هنجاری مطلوب قلمداد می شود.

گذر زمان و سطح وسیع ارتباطات اجتماعی در بعد بین المللی و نیز انتقال فرهنگی از جامعه غربی به عنوان جامعه به ظاهر مسلط در قرن های اخیر و پذیرش فرهنگی کشورهای مشرق زمین موجب تاثیرپذیری کشورهای مشرق زمین و جابه جایی ارزش های شرقی با بسیاری ارزش ها و هنجار های غربی شده است.

در واقع شاید بتوان با ضرب المثل مرغ همسایه غاز است تا حدودی این مساله را به صورتی قابل درک و زبانی خودمانی تبیین کرد که اکنون مطابق آنچه از جوامع دیگر می بینیم و به دلیل نوع زندگی و مقتضیات زندگی شهری با مختصات غربی آن یعنی رفاه و مصرف و... که البته مطلوب نیز هست بسیاری از هنجارهای ما و بسیاری از ارزش های ما زیر سوال رفته است یا اگر هنوز در رسوبات فکری و ذهنی خود قایل به آن ارزش ها هستیم، اما در بسیاری از مواقع در عمل جایی و فرصتی برای عملی کردن ارزش ها و عمل به هنجار ها و حفظ حرمت ها باقی نمی ماند. مثلا بسیار دیده ایم که پدری خسته از کار روزمره به منزل می رسد و بدون توجه به حرمت خانواده و زن و فرزند و بدون تلاش برای کمی گپ زدن و شنیدن و دیدن خانواده به استراحت می پردازد.

فرزند خانواده هم همین رفتار را الگو قرار می دهد و فردا اگر از کلاس و دانشگاه و کارش خسته به منزل آمد به اتاقش می رود و بی توجه به حضور بزرگ ترها دراز به دراز می افتد چون که خسته است. هرچند ممکن است به بهانه خستگی جمع خانواده را ترک می کند و اتاقی دیگر به سراغ رایانه و موبایل و... می رود.این نمونه بسیار ساده ای از تاثیر اقتضائات زندگی امروز در عملی نشدن احترام و پایبندی به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی است.

اما آنچه به عنوان حرمت در جامعه ایرانی از آن نام برده می شود دایره ای وسیع دارد که به دلایل مختلفی که شرایط زندگی امروزی یکی از آنهاست روز به روز تنگ تر می شود.

حالا کمتر می بینیم که هنگام صحبت با بزرگ تر از واژه شما استفاده شود. کمتر می بینیم که اگر پیرمردی یا زنی در وسیله ای نقلیه عمومی سرپاست جای خود را به او بدهیم. کمتر می بینیم که اگر همسایه ای را دیدیم و کوچک تر بودیم به او سلام بدهیم. کمتر تلاس می کنیم اگر در خیابان و با موبایل خود با کسی صحبت می کنیم و با او مشکلی داریم و صدایمان بالا رفت از الفاظ رکیک استفاده نکیم و حرمت مردم را نگه داریم. کمتر می بینیم که حرمت گذاری به بزرگ تر، به کوچک تر، به جامعه، به همسایه، به زن، به فرزند، به استاد، به شاگرد و... رعایت شود.

به راستی در مرحله گذار از زندگی سنتی به صنعتی باید هر آنچه از سنت ها داریم به یکباره و به سادگی به باد فنا بدهیم؟ آیا در جامعه ای که از گذشته های پر از حرمت خود فاصله گرفته نباید و امکان ندارد که با نگاهی به گذشته با تعریفی مناسب از حریم های فردی و اجتماعی و حرمت ها و احترام ها، زندگی را با وجوهی انسانی و اسلامی که در تاریخ و فرهنگ ما نمونه های فراوان دارد پیش ببریم؟

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب نظر بدهيد

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah